منوی دسته بندی

آئودی tt

TT قطعا یکی از موفق‌ترین محصولات تمام تاریخ آئودی است؛ خودرویی که تعریف کوپه را به تنهایی دستخوش تغییر داد. نسل دوم این آلمانی سال 2006 رونمایی شد و یکسال بعد هم بازار ایران آمد. معروف‌ترین و پر درخواست‌ترین پیشرانه این آلمانی همان پکیج 2 لیتری TFSI‌ بود البته نسخه RS آن با پیشرانه 2.5 لیتری هم تولید شده ولی به کشورمان راه نیافت. سخت بتوان از این خودرو ایراد فنی گرفت، اگر از بحث کوچکی فضای داخلی آن عبور کنیم، از آنجا که برند آئودی در ایران نمایندگی و خدمات ندارد، طبیعتاً در صورت بروز برخی از مشکلات فنی، تعمیر و تأمین قطعات آن چالش‌برانگیز است. نسل دوم آئودی در بررسی‌های جهانی معروف به این است که استهلاک لوازم مصرفی‌اش بسیار بالاست.

نسل دوم آئودی TT یکی از معدود خودروهای کوپه راه یافته به بازار ایران است که می‌توان آن را یک اتومبیل زیبا، سریع، جذاب و با هندلینگ فوق‌العاده خوب توصیف کرد. این نسل در فاصله سال‌های 2007 تا 2011 به تولید می‌رسید و رقیبی برای بی ام و سری 1، هیوندای جنسیس کوپه و تویوتا GT86‌ است. نسخه‌های موجود از آئودی TT در ایران به پیشرانه دو لیتری مجهز هستند و در تعداد محدودی وارد بازار کشورمان شده‌اند. علاوه بر آن برخی نسخه‌های کمیاب کروک آئودی TT نیز در کشورمان مشاهده شده‌اند. مزیت اصلی آئودی TT به شاسی سبک آن باز می‌گردد که از ترکیب آلومینیوم و فولاد ساخته شده است و موجب شده تا این خودرو عملکرد درخشانی را در شتاب‌گیری و هندلینگ از خود به نمایش بگذارد. آئودی TT برخلاف بسیاری از رقبای اسپرت خود قابلیت استفاده روزانه را دارد و به واسطه مهندسی خوب پیشرانه و سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو، خودرو پر استهلاکی قلمداد نمی‌شود. از این رو در بازارهای جهانی به فروش موفقی دست یافته است. البته انجام تعمیرات دوره‌ای و اساسی آئودی TT در کشورمان برای مالکان این خودرو چالشی جدی و اساسی خواهد بود.

در ایامی که ب‌ام‌و Z4 رودستر (روباز) و پورشه باکستر به‌عنوان دو غول آلمانی دنیای اسپرت‌های کروک به‌تنهایی جولان می‌دادند، آئودی با تی‌تی کانورتیبل (با سقف جمع‌شونده) آمد و ناگهان قوانین بازی را بر هم زد. نکته جالب درباره این آلمانی اینجاست که آئودی این نسخه را یک ماه پیش از نمونه کوپه راهی بازار کرده بود؛ این یعنی عمیقا روی قابلیت‌های آن حساب باز می‌کرد. مانند هر کانورتیبل دیگری، این تی‌تی نیز نسبت به نمونه مسقف خود شتاب و سرعت نهایی پایین‌تری داشت. هم‌چنین به دلیل رعایت مسائل ایمنی وزن آن‌ها نیز کمی بیشتر در نظر گرفته می‌شود. آئودی تی‌تی کانورتیبل از نظر فنی هیچ تفاوتی با برادر کوپه خود ندارد؛ یعنی همچنان پرطرفدارترین نمونه آن نسخه 2 لیتری TFSI است. اگر بخواهیم از این خودرو یک ایراد بگیریم، می‌توانیم دست روی جنس سقف آن بگذاریم که اغلب بعد از مدتی رنگ و روی خود را از دست می‌دهد.

مشخصات فنی آئودی TT
نام خودرو	آئودی TT
کشور سازنده	پرچم کشورآلمان
سال (طراحی)      2006
مشخصات فنی
موتور	4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور	1984 سی سی
تنفس موتور	توربوشارژ
انتقال نیرو	دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت	211 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور	350 نیوتن متر در 4200 دور در دقیقه
جعبه دنده	6 دنده خودکار S Tronic
شتاب 0 تا 100	6.1 ثانیه
حداکثر سرعت	245 کیلومتر در ساعت
وزن	1405 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)	4178 طول - 1842 عرض - 1351 ارتفاع
فاصله بین دو محور	2469 میلیمتر
مصرف سوخت و استانداردها
مصرف سوخت داخل شهر	9.9 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر	5.4 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی	6.1 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک	65 لیتر
استاندارد آلایندگی	یورو 5
میزان تولید CO2	164 گرم در هر کیلومتر
استاندارد امنیت	
امکانات آئودی TT
ترمز و پایداری	ABS - EBD
کیسه هوا	کیسه هوای راننده - کیسه هوای سرنشین جلو - کیسه هوای جانبی
سیستم صوتی	سیستم صوتی مجهز به نمایشگر 6.5 اینچی لمسی و 9 بلندگو
دیگر تجهیزات	فرمان با قدرت کمکی - تنظیم حافظه‏دار صندلی - گرمکن آینه‏ ها - سنسور پارک - سنسور باران - کروز کنترل
mohsenmortzavi وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *