معرفی آئودی A6 مدل 2016
نسل پنجم سدان لوکس آئودی A6، فرمان پذیری عالی ، کیفیت ساخت بالا و سواری راحت را در کنار تجهیزات رفاهی مدرن قرار داده است تا در برابر محصولات بی ام و و مرسدس بنز، برتری داشته باشد .
پیشرانه ، قوای محرکه و عملکرد فنی ؛ توربو شارژر به جای سوپر شارژر
آئودی A6 جدید در زمان عرضه با سه نوع مختلف پیشرانه ی 6 سیلندر V شکل 3 لیتری توربو شارژ و دو نوع دیزل با قدرت های متفاوت به بازار می رسد . برخلاف نسل چهارم که سوپر شارژ بود ، مهندسان آئودی در A6 جدید از توربو شارژ استفاده می کنند . بر اساس اعلام رسمی مدیران ارشد آئودی ، A6 جدید با پیشرانه ی V6 بنزینی ، قدرت 340 اسب بخار و گشتاور 500 نیوتن متر در زمانی حدود 5.1 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می رسد .
گجت ها و تجهیزات رفاهی مدرن ؛ دنیای دیجیتال آئودی
38 سیستم ایمنی و کمک راننده در A6 جدید وجود دارد تا رانندگی در ترافیک و جاده های شهری تا حد ممکن راحت شود . به لطف وجود انواع حسگر ها ، دوربین های 360 درجه و رادارها A6 به صورت خودکار محیط پیرامون را بررسی و نظارت می کند تا راننده هنگام حرمت در جاده یا پارکینگ در ایمنی کامل بماند . هنگام نشستن پشت فرمان آئودی A6 جدید ، با سه نمایشگر بسیار باکیفیت و بزرگ ( در تیپ های مختلف متفاوت است ) روبرو می شوید . نمایشگر 12.3 اینچی پنل دیجیتالی فرمان ، اولین موردی است که در نظر راننده جذاب به نظر می رسد . این نمایشگر که جایگزین عقربه های سنتی شده است ، علاوه بر نمایش سرعت و دور موتور ، اتصالات کاربری و اطلاعات فنی ضروری را به راننده نشان می دهد .
نمایشگر 10.1 اینچی کنسول مرکزی که به صورتی هنرمندانه در طرح داشبورد جای گرفته است ، مسئولیت نمایش وضعیت سیستم صوتی ، تنظیمات کلی خودرو را برعهده دارد . منوی اصلی این نمایشگر سیستم اطلاعات و سرگرمی آئودی A6 به سادگی با عمل درگ و دراپ ، شخصی سازی می شود . نمایشگر سوم کابین A6 ، درست در پایین نمایشگر سیستم سرگرمی و اطلاعاتی قرار دارد . این نمایشگر 8.6 اینچی به منظور تنظیمات کلی سیستم تهویه تعبیه شده و در واقع با مجموعه ی از دکمه های سنتی تعویض شده است .
چهارمین نسل از A6 با طراحی جذاب و به روز تر در سال 2011 رونمایی شد . A6 در این نسل بیش از گذشته از سدان پرچمدار آئودی ؛ A8 الهام گرفته بود . علاوه بر این فضای داخلی ، پلتفرم و قوای محرکه ی A6 با مدل A7 مشترک بود . A6 در مقایسه با دو مدل A7 و A8 ، بهخصوص در نمای جلو، طراحی تهاجمی تری داشت .
نام خودرو | Audi A6 ۱.۸TC |
کشور سازنده | آلمان |
حجم موتور | ۱,۸لیتری توربو شارژ |
محور محرک | FWD |
گیربکس | ۷ دنده اتوماتیک |
حداکثر قدرت | ۱۹۰ اسب بخار |
حداکثر گشتاور | ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور |
شتاب ۰ تا ۱۰۰ | ۸.۲ثانیه |
مصرف سوخت ترکیبی | ۵.۹لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر |
حداکثر سرعت(km/h) | ۲۲۵ |
وزن(kg) | ۱۷۱۰ – ۱۹۷۰ |
رقبا | لکسوس GS,مرسدس بنز E Class,بی ام و ۵ Series |
قیمت جهانی |
نام خودرو | Audi A62.0TC |
کشور سازنده | آلمان |
حجم موتور | ۲لیتری توربو شارژ |
محور محرک | FWD |
گیربکس | ۷ دنده اتوماتیک |
حداکثر قدرت | ۲۵۲ اسب بخار |
حداکثر گشتاور | ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور |
شتاب ۰ تا ۱۰۰ | ۸.۲ثانیه |
مصرف سوخت ترکیبی | ۱۶.۷لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر |
حداکثر سرعت(km/h) | ۲۵۰ |
وزن(kg) | ۱۷۱۰ – ۱۹۷۰ |
رقبا | لکسوس GS,مرسدس بنز E Class,بی ام و ۵ Series |
قیمت جهانی |
نام خودرو | Audi A6 ۲.۸ |
کشور سازنده | آلمان |
حجم موتور | ۲.۸لیتر |
محور محرک | ۴WD |
گیربکس | ۷ دنده اتوماتیک |
حداکثر قدرت | ۲۲۰ اسب بخار |
حداکثر گشتاور | ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور |
شتاب ۰ تا ۱۰۰ | ۸.۱ثانیه |
مصرف سوخت ترکیبی | ۶.۲لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر |
حداکثر سرعت(km/h) | ۲۳۵ |
وزن(kg) | ۱۷۱۰ – ۱۹۷۰ |
رقبا | لکسوس GS,مرسدس بنز E Class,بی ام و ۵ Series |
قیمت جهانی |
نام خودرو | Audi A6 ۱.۸TC |
کشور سازنده | آلمان |
حجم موتور | ۳لیتری سوپر شارژ |
محور محرک | ۴WD |
گیربکس | ۷ دنده اتوماتیک |
حداکثر قدرت | ۳۳۳ اسب بخار |
حداکثر گشتاور | ۴۴۰ نیوتن متر گشتاور |
شتاب ۰ تا ۱۰۰ | ۵.۳ثانیه |
مصرف سوخت ترکیبی | ۷.۶لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر |
حداکثر سرعت(km/h) | ۲۵۰ |
وزن(kg) | ۱۷۱۰ – ۱۹۷۰ |
رقبا | لکسوس GS,مرسدس بنز E Class,بی ام و ۵ Series |